onsdag, september 26, 2012

Tönterier..


Tönterier det här med Tintin och förbud.. Jag läste Tintin när ja va liten, och jag älskade den serien. Kapten Hadock mfl
Inte nånstans tyckte jag dom va rasistiska. Sverige börjar bli ett riktigt patetiskt land. Vi e sååå rädda att bli kallade rasister.. politiker vågar inte säga emot nått för då skriks det rasist på engång.. sååå töntigt! Sverige e det fegaste landet jag vet. Vågar aldrig ta en ställning till nått.
Om vi nu ska ta bort Tintin som dom försökte så kommer Bamse mfl tidningar försvinna.. å sen alla böcker som Astrid Lindgren har skrivit.. Pippi om nått kommer bli bannad..
Min fråga e vart går gränsen i denna rasist hysterin. Kan inte tänka mig ett annant land som ändras sig så mycket för dom e så rädda. Om jag flyttar till ett annat land så tar man väl seden dit man kommer? Eller?
Jag läste på en sida om det här med tintin iaf.. som tar fram allt bra tintin gör i tidningarna.. så tycker folk ska läsa tidningarna ordentligt innan man börja skrika.. läs här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar