lördag, december 11, 2010

Dag 7 - Min bästa vän

Min bästa vän är min underbara mamma. Jag vet att hon alltid finns där oavsett vad jag gjort eller mår. Vi kan prata i timmar om absolut ingenting hon får mig alltid glad =). Visst jag har jätte bra vänner runt omkring mig.. Vissa är mig mycket närmare å andra inte. Men den där bästa vännen "bästis"som man hade när man va mindre de har man nog inte haha!.. Om man inte har en riktigt gammal barndomsbästis från barnsbena. Tyvär så har jag inga gamla barndomsvänner kvar, man har flyttat, glidit isär med gamla vänner. Skapat nya liv m.m
Men nått som man märker ju äldre man blir så är det svårare att träffa äkta vänner. Hade en diskussion senaste igår med en av dom närmsta vänner jag har. Att idag känns det som folk är rätt falska i sina vänskaper.. t.ex om man inte kan erbjuda nått så e man inte lika mycket värd i vänskapkretsen.. mot ex en som frisör eller Dj ja m.m Vänskapen verkar styras av vad folk har å vinna på dina kontakter, bekantskapskrets eller ditt jobb.. Tråkigt tycker jag.. vänskap ska vara genuin, äkta,.. man ska kunna ge och ta. Inte bara när det passar den ena. Om ni har en äkta vän som står vid er sida genom vad som helst. Ta vara på den. Värna om den vänskapen. Ta den inte för given.. en sådan vänskap vill man inte förlora, är väldigt sällsyna i denna värld =)

Natti natt där ute ;)

2 kommentarer:

  1. Du ÄR en äkta vän!!
    Älskar dig gumman <3

    SvaraRadera
  2. Ja de ända jag kan erbjuda från mitt jobb är blöjjor o handsprit haha!!
    Men en kär vän är du!=)
    Pöss bästa!!

    SvaraRadera