torsdag, januari 27, 2011

Torsdag å helgen snart här..

Då va det helg snart.. På Lördag e det fest å jag ska vara nykter.. =)
Jag håller ju fortfarande på med min bantning så lika bra att va duktig. Sen så känns inte spriten så lockande just nu. Ska man dricka så ska man må 100% bra, annars så kan det lätt bli fel.
Har fått svar från läkarn iaf om min röntgen plåtar. Jag vart inte så mycket klokare av svaret. Läkarn ringde å berätta massa medicinska termer om min rygg. Har svårt att förstå honom när man träffar honom, men att prata på telefon gör det ännu värre då han inte e bra på svenska. Bara mummlar å slöddrar.. Prata ur skägget människa.. morr... Men enligt honom så har jag Skolios i ryggen. denna info fanns på Wikipedia: Skolios är ett tillstånd då ryggraden är krökt i sidled, och roterad tredimensionellt. På röntgenbilder bakifrån där kotorna normalt skulle suttit rakt kan man hos en skoliosdrabbad person se, att ryggraden snarare "slingrar" sig fram. I de flesta fall brukar man säga att den är S-formad. Den kan ha en, två, tre eller fler krökar av olika grad
Å det känns väl sisodär. Men det är ryggen de, å har inget med mitt ryggslutet och göra.
Han prata om nån skelettpåpyggnad i ryggslutet. Men han vill lösa allt ge en sputa till med kortison så tror han att det kommer bli bättre.
Jag kommer låta honom ge mig en spruta till innan thailand men sen kommer jag byta läkare igen och gå vidare med det. Jag vet att det inte kommer lösa nått av den där sprutan. Utan det är bara en tillfällig lösning. Så kampen går vidare..

Ikväll blir det hem till Kaka å färga hår och klippa kalluffsen.. välbehövt kan ja säga.. men nu lunch med en gormesoppa från cambridge.. Py pan.. nu e det bara 3 dagar kvar sen frihet =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar