tisdag, januari 05, 2010

The Cove

Igår titta jag på dokumentären "The Cove" som alla vet så sände nyheterna ett inslag för ett tag sedan från denna dokumentär angående delfin slakt i japan.. där dom mass slaktar ca 27000 delfiner varje år..
Japaner anser att delfiner & valar är skade djur som tömmer haven på fisk.. men detta är bara en ursäkt för att döda djuren.. i själva verket så är det människorna som tömmar haven på fisk.. dom har räknat ut att om ca 40 år så har människan tömt ur haven på fisk.. pga av denna mass fiskning som pågår i haven..

Mitt hjärta värker när jag ser denna dokumentär.. vad har dessa djur gjort oss.. Absolut ingenting.

Jag tycker att folk ska titta på denna dokumentär å försöka göra nått.. det gäller även valar som japaner har fått ett undantag att döda ett antal valar i forskande syfte men detta är bara ploj. Dom forskar inte, dom dödar allt som kommer i deras närhet.. sen säljer köttet hemma. Precis som dom gör med delfinköttet.. fast delfinkött vill ingen äta pga av det innehåller så höga halter kvicksilver men då säljer dom det som valkött istället & förgiftar sin befolkning..
Nä jag blir bara så förbannad över allt som vi människor gör.. vi är det elakaste varelse som finns på jorden.. Py pan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar