fredag, januari 22, 2010

Nu e det fredag.. Me like..
Ikväll blir det lite go mat å mys till en film.. Sen sova ut ordentligt i morron.. skönt! På söndag så blir det nog å åka & kolla på häst med Carro.. ska dubbel kolla idag hur det blir..=)
Satt å titta runt lite på facebook.. är med i gruppen "Redd Amstaffen Majlo" en sjuk historia hur polisen i norge beslagtagit deras hund pga att det är en staff. Som visst e förbjudet där. Paret vars hund som blivit beslagtaget är från sverige, dom flytta dit utan att veta detta. Har inte fått nån varning eller nått utan kommer hem en dag från jobbet & det sitter en lapp på dörren att hunden Majlo är beslagtagen & kommer avlivas ett vist datum ....! Paret bestider detta & har fått rätt i länsrätten sen hovrätten men polisen har bestridit bara vidare. Nu äntligen efter 11 månader har dom fått rätt å Majlo ska få komma hem men får inte stanna i norge.. Han ska vidare till Polen där han får vara. Sjukt hur man kan förbjuda en ras fast bara till en viss ålder.. raserna som är äldre dom får leva.. Att folk fattar inte att det har med förarn att göra. Alla hundar är farliga i fel händer.. Men som jag sagt länge. Inför skaffa hund licens. Har man inte det så får man inte skaffa hund. Finns så mycke folk där ute som absolut inte ska ha hund.. Nä py vad arg jag blir bara.. *grrr* Har själv en stafford bullterier blandning & får ofta frågan varför just denna ras.. Jag ger samma svar varje gång. Man kan inte hitta en mysigare hund med så mycket personlighet. Dom är som små barn. Vill vara så nära dig å bara mysa. Sen mitt personliga är att jag gillar hårda hundar. Jag är själv hård i min fostring. Ett djur är inte en människa, dom ska ha regler & en ledare att följa. Annars tar dom över hemmet. Så är mina principer.. Älskar staffar/pittisar =) Nä nu ska jag snart ut å gå med min lilla mördar hund Gina.. lämnar en liten fin dikt här nedan som jag hitta =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar